Especial COVID-19

Index

Comunicats Ajuntament de Cànoves i Samalús
Informació sanitària
Informació seguretat ciutadana
Serveis escolars
Atenció joves
Col·laboració ciutadana
Serveis municipals
Comerç local
Suport tecnològic i empresarial

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comunicats Ajuntament de Cànoves i Samalús

10/02/2022

A partir d'avui ja no és obligatori dur mascareta a l'exterior. Sí que ho és per a persones majors de 6 anys:

🚇 Al transport públic.
🛒 En espais tancats d'ús públic o oberts al públic.
🎤 En esdeveniments multitudinaris de peu. També si els assistents estan asseguts i no hi ha distància d'1,5m.

N'estan exemptes les persones amb dificultat respiratòria, discapacitat o depèndencia, mentre es fa esport, es menja o es beu.

🎒 Els alumnes dels centres educatius tampoc cal que en duguin al pati ni als espais exteriors. 

Tota la informació a gen.cat/restriccionscovid

Mesures municipals de protecció i desinfectació davant el Coronavirus

L’Ajuntament s'ha proveït de mascaretes i guants pel personal que segueix treballant al carrer, com és el cas del Servei de Vigilància i part de la Brigada de Manteniment.  Malauradament, són molt poques les que es poden obtenir i no es poden distribuir a la població.  Si, però, s’han distribuït màscares i guants pels comerços del municipi.

Com a mesura de reforç, la Brigada de Manteniment desinfecta cada dia les zones mes transitades del municipi.  Els carrers de tot el terme, així com els contenidors, es fan de forma rotatòria.

^

 

 

 

 

 

 

 

Informació sanitària

11/07/2022

Mesures de protecció* davant la situació epidemiològica actual de la COVID-19.

 

06/07/2022

🆕📢 *Nova via per demanar la baixa amb simptomatologia compatible amb COVID-19 per reduir tràmits burocràtics en els CAP, davant l'alta transmissió comunitària*.

📲🖥 Les persones simptomàtiques per infecció respiratòria poden sol·licitar una baixa de 5 dies a través del web de Programació per motius o de La Meva Salut.

👉 *Al web no cal adjuntar cap informe mèdic ni tampoc prova positiva*. Quan la persona tingui simptomatologia compatible amb COVID que l'impedeixi desenvolupar la seva activitat professional, també teletreballant, podrà demanar la baixa (IT)

🔜 Aquesta via entra en funcionament *avui*

 

 

20/04/2022

😷 A partir d'avui 20 d'abril  ja no cal dur mascareta a la majoria d'espais interiors. Tot i així, es mantenen algunes excepcions:

🚇 Mitjans de transport públic i de viatgers. En andanes i estacions, no cal dur-la.
🏥 Hospitals, centres sanitaris i farmàcies.
👨🏽‍🦳 Residències (treballadors i visitants).

⚠️ Es recomana que també la duguin les persones amb diagnòstic positiu de covid-19 o amb símptomes compatibles i les persones vulnerables que no puguin mantenir una distància de seguretat mínima. 

ampliar informació

 

28/03/2022

A partir d'avui, dilluns 28, entra en vigor un nou protocol COVID. Els positius NO hauran de fer aïllament. Els contactes estrets NO hauran de fer-se proves ni quarentena. Només si són població vulnerable o treballen amb vulnerables.

🆕 Avui hem presentat l’*actualització del procediment d’actuació* enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 

El pots *consultar* a 👇https://canalsalut.gencat.cat/web/.content/_A-Z/C/coronavirus-2019-ncov/material-divulgatiu/procediment-actuacio-coronavirus.pdf 

📅 Entra en vigor *dilluns* i, per preservar el sistema sanitari, *adapta els sistemes de vigilància i detecció de casos al context actual*, amb molta població ja immunitzada -per infecció o vacunació- i amb una menor severitat de la variant òmicron. 

👵 El control de la transmissió dels virus respiratoris passa ara per *limitar l’exposició de les persones vulnerables*. Per això, el protocol s’actualitza *limitant l’aïllament i les quarantenes a àmbits vulnerables. *

Els *positius d'àmbits vulnerables*: 

🔬 Es faran proves el dia 0 i si surt negativa i continuen els símptomes també el 3er dia

🏡 S'han d'aïllar o no anar al centre durant 5 dies; la durada màxima de l'aïllament serà de 10 dies 

⌚ Se'ls faran TAR seriats cada 24/48h fins a ser negatius 

🏡 *Els casos confirmats no hauran de fer aïllament*  

🔬 *Els contactes estrets no hauran de fer-se proves ni quarantena* 

🙋 *No s'identificaran contactes dels casos de forma activa*; només amb autodeclaració 

🎒 En l'àmbit educatiu no s'aplica cap actuació específica 

Es faran *proves en casos sospitosos* de: 

👵 Població vulnerable: de 60 anys o +, immunodeprimits, dones embarassades. 

🏥 Centres sanitaris, sociosanitaris i altres amb persones vulnerables; també a treballadors que en curen. 

⚠ Gravetat clínica  

🌍 Estada darrers 14 dies en regió amb variant d'interès 

🛏 *Els ingressats o residents que siguin contactes estrets* no faran quarantena però se'ls recomanarà fer PCR entre els dies 3 i 5 postexposició 

👩‍⚕️ Els *professionals que siguin contactes estrets* no faran quarantena però se'ls recomanarà fer PCR els dies 0, 4 i 10 postexposició 

Els *cribratges* es reserven a: 

👉 Nous ingressos en àmbits vulnerables i en cas de cirurgia major ambulatòria 

👉 Treballadors de centres residencials: TAR cada 14 dies en vacunats; cada 7 en no vacunats 

🌡 Les *proves d’autodiagnòstic* no es consideren per al diagnòstic de confirmació d'infecció activa, ni en persones amb símptomes ni asimptomàtiques. 

📋 Les *incapacitats temporals* (IT) només es realitzaran amb criteris clínics i per les indicacions d’aïllament en els àmbits vulnerables

 

Actualitzacions i nous materials comunicatius

Com s'ha d'adreçar la ciutadania a Sanitat per gestionar els seus tràmits

Baixa laboral

Accés a la meva salut

^

 

 

 

 

 

 

 

Informació seguretat ciutadana

 

 

Estafa per WhatsApp (02/08/2022)

 

Alerta Gent Gran

( 26.05.2020) La Policia de la Generalitat Mossos d’Esquadra PGME dintre de les seves funcions de servei a la ciutadania desenvolupa campanyes preventives i informatives especialment dirigides a la prevenció dels delictes.

Amb motiu del cobrament de les pensions dobles per part de la gent gran, a la Regió Policial Metropolitana Nord està previst realitzar un dispositiu per garantir el cobrament d’aquestes pensions de forma segura.
Consells al carrer
Consells entitats bancàries

A partir d'avui 21/05/2020 és obligació portar mascareta

 

Consells de seguretat

Informació sobre intent d'estafa adreçada a establiments d'hospedatge

(06/04/2020)

A través dels nostres serveis de relacions amb la comunitat ens hem assabentat d'un intent d'estafa adreçada a establiments d'hospedatge.

Aquesta estafa consisteix en què un senyor es fa passar per director regional de l’OMS i truca als establiments d'hospedatge que estan oberts per intentar vendre els uns cartells del COVID-19 amb l’amenaça de què si no els compren els denunciarà.

A continuació us recordem alguns consells de seguretat per prevenir aquests fets delictius:

· Estigueu alerta de peticions de persones desconegudes i/o davant de demandes econòmiques que surten de l'habitual a l’empresa, cal procedir amb calma i cautela.

· En cas de dubte, esbrineu l’origen de la trucada, parleu amb un responsable de la vostra empresa i verifiqueu la informació amb l'entitat i/o organisme oficial.

· Desconfieu de les amenaces i les urgències que impliquen pagaments no justificats.

· Si sou víctimes d'un delicte, aviseu immediatament els Mossos d'Esquadra al telèfon 112

Més informació  clicar aquí

Web d'interior:  https://interior.gencat.cat/ca/inici/index.html

CANAL D'INFORMACIÓ SOBRE EL COVID-19

^

 

 

 

 

 

Serveis escolars 

Infografia explicativa de les mesures de seguretat que s’hauran de seguir per a poder fer ús del transport escolar (setembre 2020)

^

 

 

 

Atenció Joventut

Participació: L'Espai Jove engega un pseudo-programa de radio obert a la joventut del municipi 
                     L'Espai Jove El Racó us presenta el seu primer programa de 🎤 ràdio #EspaiJoveAmbSabatilles.  Esperem que us agradi!!! ☘️💓🌈
                     Seguiu el programa
                    

Reforç de l’assessoria d’habitatge per a joves

Arran de l’Estat d’alarma decretat pel Govern espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19 s’han aprovat un seguit de mesures per atendre a les dificultats que pugueu tenir (també per la ciutadania en general) en el manteniment i el pagament de l’habitatge derivades d’aquesta situació, a través del Reial Decret-llei 11/2020.

Per això, la Direcció General de Joventut (DGJ) reforça a partir del 9 d'abril l’assessoria d’habitatge per a joves, en línia i gratuïta, per orientar les persones joves que tinguin dificultats o no puguin fer front a les despeses de l’habitatge -ja sigui en règim de lloguer com de compra- derivades de la pèrdua d’ingressos provocada per la crisi de la Covid19.

Amb aquest servei, els i les joves podran adreçar qualsevol consulta a personal expert sobre les possibilitats d’ajornar els pagaments i demanar microcrèdits bancaris, o sobre els seus drets de continuar residint a l’habitatge malgrat hi hagués una extinció del contracte de lloguer o un judici de desnonament. Totes les qüestions es tractaran en base al contingut del Reial Decret llei 11/2020, de 31 de març.

En la mateixa línia, per tal de resoldre els dubtes més habituals sobre les dificultats per pagar l’habitatge derivada de l’actual situació Covid19, des de la DGJ també hem començat a difondre avui a les xarxes socials la Guia Joves i Habitatge: mesures urgents durant el COVID 19.

Amb un total de 27 preguntes considerades de les més freqüents, el document permet conèixer quines condicions cal tenir per optar a una moratòria del lloguer, quin perfil correspon a un gran tenidor o com accedir a un microcrèdit bancari sense interès.

GUIA JOVENIL: Consells pràctics per a joves durant el confinament

Recomanacions per a la gestió de les emocions dels infants davant el coronavirus SARS.CoV-2

Quan el coronavirus afecta de prop els infants

Afrontament del dol en la infància i l'adolescència en el context de la pandèmia de la COVID-19  

L'ús de pantalles


 

^

 

 

 

 

 

 

 

Col·laboració ciutadana

 


^

 

 

 

 

 

 

 

Comerç local

Nota informativa sobre el nou Procediment d’Habilitació dels Allotjaments Turístics (octubre 2020)

Recomanacions per a l'obertura d'establiments, locals i comerços de menys de 400m2

        -  Guia de bones pràctiques i protocol dirigida a l’activitat comercial en establiments físics 
        -  Guia de recomanacions higienico-sanitàries per a salons de perruqueria davant la crisi del covid-19
        -  Guia de bones pràctiques i protocol dirigida a l’activitat comercial en establiments físics de moda

 

Servei a domicili de menjar

L’Hortet de l'Elena (fruita i verdura, làctics, ous, carn, begudes...)

  • Servei a domicili per les tardes. Encarregar per WhatsApp al 685031781
  •  Horari d’atenció al públic de 9 a 14h. Dilluns tancat

La Tavella (ecomercat)

  • Servei a domicili per encàrrec (931890430 / 667433159)
  • Horari de 9 a 20h (pendent de confirmar)

Restaurant Can Garriga

  • Servei a domicili per encàrrec els divendres, dissabtes, diumenges i festius. Trucar al 626641023 abans de les 11h.

Restaurant Can Candelich

  • Servei a domicili per encàrrec al telèfon 615016425 el dia abans o el mateix dia abans de les 12h.

Artesans de la Bona Cuina, SL
Productes de proximitat i Km0

  • Servei a domicili per encàrrec: 649 915 932 (WhatsApp)
  • venda online

Supermercat Garriga

  • No fa servei a domicili.
  • Horari botiga: de 9 a 14h de dilluns a diumenge.

El Racó de la Cris (forn de pa)

  • No fa servei a domicili.
  • Horari d’atenció al públic de 8 a 13h. Encarregar el pa el dia abans fins a les 15h al telèfon 677822323.

 

^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS



Bibliobús Montnegre

FAQ's

Nous horaris del Bibliobús Montnegre (02/08/2022)

 

Us informem que els horaris del bibliobús canviaran a partir de la setmana del 17 de maig.  A partir del 21 de maig Cànoves tornarà a ser un municipi setmanal. El bibliobús donarà servei cada divendres de 15:30 a 18 h. al replà de les escoles La Petita Estelada i Estelada.

  • Demana pel que necessites: b.montnegre@diba.cat

    Els serveis que s’oferiran: el préstec i la devolució de documents, el préstec interbibliotecari, la informació bibliogràfica i la informació general. Es suspendran temporalment les activitats culturals o de lleure, excepció de les que es realitzin per a grups de convivència als centres escolars.

  • Es prioritzarà el servei a l’exterior del vehicle com s’ha fet fins ara, tanmateix si les condicions meteorològiques ho requereixen, el servei es prestarà a l’interior del vehicle, i es permetrà l’accés simultani d’un usuari o unitat familiar, prèvia neteja de mans amb el gel hidroalcohòlic que es posarà a la seva disposició, i respectant l’ús obligatori de la mascareta i la distància de seguretat
  • Per fer ús del servei de bibliobús és imprescindible l’ús de la mascareta i mantenir la distància de seguretat.
  • Aconsellem que es demanin prèviament els documents que interessen per mitjà del formulari Connecta o el correu electrònic (b.montnegre@diba.cat), així els tindrem a punt i el servei serà més àgil.

 

 

 

 

Servei de bus 

Nou horari del servei de transport vigent des d’avui fins nou avís.  Línia 522 i 523 (Cànoves-Cardedeu)

 

 

Oficina ORGT

L’atenció al contribuent, es mantindrà a través dels següents canals:

  • telemàtica (www.orgt.diba.cat). també podreu presentar escrits a través del registre  telemàtic.
  • per telèfon, trucant al número 932 029 802

Per conèixer les dates de finalització de pagament voluntari dels tributs, consulteu el web: www.orgt.diba.cat)

 

Aigües de Catalunya

Oficines tancades.
La resta de canals de comunicació (avaries 24h, telèfon, correu-e i oficina virtual) d'atenció al públic continuen actius de la manera habitual

^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suport tecnològic i empresarial

Des d'avui 4 de maig ja es poden sol·licitar els ajuts reintegrables d'un màxim de 5000€ facilitats per l'Ajuntament de Cardedeu

Ja es poden sol·licitar els ajuts reintegrables, que seran d’un màxim de 5.000 € per persona beneficiària, amb un tipus d’interès del 0%, i un termini de devolució de 4 anys. El termini de sol·licitud finalitza el 30 de novembre o fins a exhaurir els 200.000 €.

L’Ajuntament de Cardedeu ha obert una nova línia d’ajuts en forma de microcrèdits reintegrables per facilitar la supervivència del teixit empresarial de micro i petites empreses, persones treballadores autònomes i entitats amb activitat econòmica afectades per la Covid-19. La finalitat és donar-los liquiditat per ajudar-les a reactivar i impulsar la seva activitat professional o econòmica i mantenir l’ocupació.

Un cop publicada la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), prevista per d’aquí uns dies, es podran formalitzar les sol·licituds. Mentrestant, es poden consultar les bases i la convocatòria completa, així com la documentació que cal adjuntar al costat d’aquestes línies. Per a més informació i assessorament en la tramitació de l’ajut, cal adreçar-se al CSETC a info@csetc.cat o bé al telèfon 93 844 43 02.

Poden acollir-se a la línia de microcrèdits:

  1. a) Les micro i petites empreses, les i els treballadors autònoms i les entitats amb activitat econòmica, amb activitat legalment establerta amb seu social a Cardedeu i constituïdes abans de l’1 de gener de 2019, que donen ocupació fins a 25 persones, i que hagin patit una reducció de la seva facturació durant l’any 2020 de més del 25% respecte a la facturació de l’any 2019, com a conseqüència de les mesures aplicades per al control sanitari de la crisi de la Covid-19.
  2. b) Les micro i petites empreses, les i els treballadors autònoms i les entitats amb activitat econòmica, que donen ocupació fins a 25 persones, amb activitat legalment establerta amb seu social a Cardedeu i constituïdes a partir de l’1 de gener de 2019, en ser considerades empreses de nova creació.

Quantia i condicions dels ajuts reintegrables

La subvenció serà d’un import màxim de 5.000 € per persona beneficiària, amb les condicions següents:

  • Tipus d’interès: 0%
  • Termini de devolució: 4 anys a comptar a partir de la primera quota
  • Quotes trimestrals a partir de l’1/06/2021 o primer trimestre a partir de l’atorgament de l’ajut. La quota trimestral és el resultat de la quantitat prestada dividida entre 16. El beneficiari podrà, voluntàriament, realitzar aportacions addicionals a l’Ajuntament per retornar l’ajuda concedida.

 Requisits per obtenir la condició de persona beneficiària

  • Les persones beneficiàries han de ser titulars empresarial i/o professional legalment constituïda a Cardedeu i en situació d’alta a la Seguretat Social i al cens d’activitats econòmiques amb anterioritat a 1 de gener de 2021.
  • En cas que la persona beneficiària sigui persona física (autònom) ha d’estar en situació d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social o Mútua professional.
  • En cas de disposar d’establiment físic o local comercial, ha de tenir la corresponent llicència o autorització d’activitat per desenvolupar-la a Cardedeu i a nom de la persona beneficiària.

Procediment de sol·licitud i documentació a presentar

Les sol·licituds s’han de presentar segons model normalitzat que estarà disponible, els propers dies, a l’apartat “Tràmits” de la seu electrònica de l’Ajuntament de Cardedeu: https://seu.cardedeu.cat

Documentació que cal presentar:

  1. Formulari de sol·licitud, que cal omplir des del tràmit específic de la Seu electrònica “Ajuts en forma de microcrèdits reintegrables” (encara no és visible, pendent de la publicació al BOPB)
  2. Declaració responsable, segons model normalitzat, signada per la persona sol·licitant, o representant legal en cas de persona jurídica.
  3. Compte justificatiu simplificat, segons model normalitzat, signat per la persona sol·licitant, o representant legal en cas de persona jurídica.

Termini de sol·licitud

La sol·licitud per acollir-se als ajuts reintegrables es podrà formalitzar a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), prevista per d’aquí uns dies. El termini per demanar els ajuts finalitza el 30 de novembre de 2021 o fins l’exhauriment de la dotació pressupostària destinada a aquesta convocatòria.

Guies d’ajuda per a la sol·licitud dels microcrèdits

 

 

 

Subvencions de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC)

L’ICEC va obrir a primers del mes de febrer 2021 el període de sol·licitud de dues subvencions:

La primera el 2 de febrer, per la concessió d’ajuts a projectes culturals, on el període per presentar les sol·licituds és del 16 de febrer al 7 d’octubre del 2021, tots dos inclosos.

La segona el 4 de febrer destinada a les empreses editorials de música, i en aquest cas el període per presentar les sol·licituds és del 16 de febrer fins el 9 de març de 2021, ambdós inclosos.

  • L’objecte d’aquesta línia és donar suport a les empreses editorials de música en:
    • L’edició de partitures professionals
    • Digitalització de partitures no digitals i la seva transformació
    • Realització d’activitats adreçades a la promoció i comercialització editorial de partitures
  • Com a destinataris les empreses privades editorials de músic, a més la partitura no ha d’haver estat publicada en català o occità en els darrers deu anys.
  • L’editor ha d’haver publicat un mínim de sis obres professionals de la composició musical de Catalunya l’any anterior a la concessió de la subvenció.
  • Tanmateix els textos que acompanyin les partitures han d’estar redactades en català.
  • Us facilitem també l’enllaç perquè pugueu consultar les diferents bases així com el procediment per sol·licitar-la:

    RESOLUCIÓ CLT/277/2021, de 4 de febrer, de convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, a les empreses editorials de música (ref. BDNS 547967).

 

Ajuts als establiments de restauració i d'estètica i bellesa afectats per les restriccions degudes a la Covid-19 (octubre 2020)

RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració i dels centres d’estètica i bellesa afectats econòmicament per la COVID-19.

Des de l’Ajuntament de Cardedeu fem resó dels nous ajuts publicats pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.

A continuació podeu llegir l’objecte i un resum de la descripció de les bases que us podeu descarregar en aquest enllaç.

Termini de tramitació: Pendent de la publicació al DOGC.

DESCRIPCIÓ DELS AJUTS

Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular la concessió de les subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració i els centres d’estètica i bellesa, amb la finalitat de reactivar i impulsar aquestes activitats davant de la situació de tancament que ha comportat la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Base 2

Persones beneficiàries

2.1 Poden ser persones beneficiàries d’aquestes subvencions:

Els professionals autònoms i pimes que prestin activitats de restauració o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques, que han estat obligades al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Als efectes d’aquestes bases s’entenen com empreses que presten activitats de restauració, els bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d’un establiment col.lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals.

Als efectes d’aquestes subvencions, s’especifica la categoria de PIME (petites i mitjanes empreses), segons l’annex 1 del Reglament (UE) nº 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d’ajut compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat:

Mitjana empresa: ocupa menys de 250 persones i té un volum de negoci anual que no excedeix els 50 milions d’euros o un balanç general anual que no excedeix els 43 milions d’euros.

Petita empresa: ocupa menys de 50 persones i té un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d’euros.

Microempresa: ocupa menys de 10 persones i té un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d’euros.

Queden excloses com a beneficiàries d’aquestes subvencions les empreses que es troben participades en més d’un 50% per capital públic i les fundacions.

En l’Annex 2 d’aquesta Resolució, s’estableixen els requisits específics que han de tenir les persones beneficiàries.

2.2 La identificació i la signatura electrònica de les persones beneficiàries es faran a través dels sistemes d’identificació i signatura electrònica admesos per la Seu electrònica d’acord amb els criteris establerts a l’Ordre GRI/233/2015, del 20 de juliol, per la qual s’aprova el Protocol d’identificació i signatura electrònica en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 6922 de 28.07.2015).

Les persones presentaran les sol·licituds per mitjans telemàtics i es podran identificar i signar electrònicament, mitjançant mecanismes d’identificació i signatura de nivell mitjà de seguretat o de nivell superior.

PREGUNTES FREQÜENTS

Al següent enllaç podeu consultar les preguntes freqüents a la pàgina de la CCAM:

http://ccam.gencat.cat/ca/detalls/noticia/20201021_subvencions_restauracio_bellesa

 


AJUTS ECONÒMICS PER AL SECTOR TURÍSTIC AFECTAT PER LA COVID-19 (2a edició)

La direcció de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya ens han fet arribar el següent comunicat:

Segons l'ORDRE EMC/82/2020, de 14 de juny, s'aproven les bases reguladores de la nova línia de subvencions per a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya afectades econòmicament per les conseqüències de la COVID-19.

Amb la publicació d’aquesta ordre es donen a conèixer els requisits i les condicions que cal complir per poder ser adjudicatari d’un ajut. No serà fins a la publicació de la resolució de convocatòria -que tindrà lloc en els propers dies- que es podrà emplenar el formulari de sol·licitud i presentar la documentació requerida en aquesta ordre.

Aquesta segona línia d'ajuts directes, impulsada pel Departament d'Empresa i Coneixement i dotada de 8,5 milions d'euros, està dirigida a tots els col·lectius del sector turístic que no van poder ser atesos amb la primera línia d'ajuts que vam activar i que continuen necessitant la implicació urgent del sector públic per fomentar la seva recuperació. 

Es tracta d’un ajut en forma d'aportació única per beneficiari amb imports que oscil·len entre els 1.000 i 10.000 euros en funció de la tipologia de professional i empresa que el sol·liciti. 

Poden ser beneficiaris d'aquesta subvenció:  

- Guies de turisme de Catalunya habilitats; titulars d'establiments d'allotjament turístic (establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural); explotadors d'habitatges d'ús turístic; agències de viatges; i persones o empreses que contribueixen a dinamitzar el turisme a través de les activitats següents: congressos i turisme de reunions; rutes guiades, culturals, sortides de coneixement del patrimoni i el medi natural i excursions; senderisme i cicloturisme; enoturisme; ecoturisme; activitats aquàtiques i nàutiques; i activitats desenvolupades en parcs de natura, aquàtics i temàtics.

El formulari de sol·licitud estarà disponible al Canal Empresa i trobareu més detalls sobre els requisits i requeriments de justificacions en aquest enllaç 

Amb aquesta nova convocatòria, des del Departament d'Empresa i Coneixement seguim sumant mesures econòmiques de suport al nostre teixit turístic en aquests moments complicats i contribuir així a pal·liar els efectes negatius que ha generat la COVID-19 sobre l'activitat empresarial vinculada al turisme. 

+ Info!

  • 5ª Edició programa FuTurisme de Barcelona Activa: Aquest programa s'adreça a les persones emprenedores que vulguin iniciar la seva activitat a la ciutat de Barcelona o a la seva provincia i com a objectiu de donar suport a la creació d'empreses responsables, innovadores, sostenibles amb visió de futur que donin resposta a les noves necessitats del sector turístic. També hi poden participar empreses del sector turístic amb menys d'un any de constitució en el moment de sol·licitud de participació en aquest programa de suport dins l'àmbit del turisme promogut per Barcelona Activa de l’Ajuntament de Barcelona juntament amb la Diputació de Barcelona, l'Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades ACAVe i el Gremi d'Hotels de Barcelona.

 

Promoció del Vallès Oriental

 

  • " Obrim Portes al Vallès Oriental", En el mapa de geolocatizació de Turisme Vallès hi apareixen més de 100 d'empreses turístiques de la comarca que van obrint en Fase 2. ( Si coneixeu o sabeu d'empreses del sector i no hi surten, ens ho podeu fer saber responent en aquest mateix correu electrònic, turisme@vallesoriental.cat
  • Xarxes Socials de TurismeVallès, promoció per a les empreses del sector de la comarca. Si esteu interessats/des en enunciar-vos ens podeu enviar a turisme@vallesoriental.cat  les vostres dades:  nom empresa, nom contacte, fotos de vosaltres i/o empresa, 4 línees del que feu, si esteu en xarxes socials.

 

 

  

       + Info!

  • ​" Obrim Portes al Vallès Oriental", En el mapa de geolocatizació de Turisme Vallès hi apareixen més de 100 d'empreses turístiques de la comarca que van obrint en Fase 2. ( Si coneixeu o sabeu d'empreses del sector i no hi surten, ens ho podeu fer saber responent en aquest mateix correu electrònic, turisme@vallesoriental.cat

 

Normativa, ajuts, recomanacions i informacions enfront el coronavirus

El CSETC ha creat aquest espai com a repositori de documents i enllaços vinculats amb la crisi sanitària generada pel COVID-19 i els seus efectes vinculats amb desenvolupament econòmic del territori.

https://www.csetc.cat/repositori-informacio-coronavirus/

Us recordem que podeu demanar assessorament online al CSETC omplint el formulari següent:

https://www.csetc.cat/2020/03/formulari-sollicitud-assessorament-online-al-csetc/

A continuació podeu llegir el contingut penjat a la web del CSETC a data 08-04-2020, que s'anirà actualitzant en funció de l'evolució de les mesures que s'aprovin tant a nivell estatal com Generalitat de Catalunya.

 

----- CONTINGUT REPOSITORI INFORMACIÓ CORONAVIRUS 8/4/2020 -----

Com a eines de recopilació de totes les novetats i publicacions als documents oficials disposeu dels següents links:

—– MESURES ECONÒMIQUES ENFRONT EL CORONAVIRUS COVID-19 PER AUTÒNOMS —–

a) Moratoria del deute hipotecari per a l’adquisició de l’habitatge habitual (article 7 del RD 8/2020)

  • Qui? Persones treballadores autònomes en situació de vulnerabilitat.
  • On? A la seva entitat financera.
  • Quan? Fins a 15 dies després de la vigència del decret llei publicat el 18-3-20
  • Més informació a la web de l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya

b) Prestació extraordinària per cessament d’activitat (article 17 del RD 8/2020)

  • Qui? Persones treballadores autònomes que hagin hagut de suspendre la seva activitat de manera directa per la declaració de l’estat d’alarma. I per les que la seva facturació hagi disminuit com a mínim un 75% respecte a la facturació promig del semestre anterior
  • On?  A la mútua triada per tal de cobrir les contingències per cessament d’activitat
  • Quan? La prestació té una durada d’un mes i, s’amplia fins el darrer dia del mes que s’acabi l’estat d’alarma. (Fins quan es pot demanar?)
  • IMPORTANT: Han de continuar d’alta al RETA o al règim especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar.
  • Preguntes i respostes a la Seguretat Social

Moratòria en el pagament del lloguer i quotes d’amortització de locals gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya

  • Qui? Persones treballadores autònomes que presten els seus serveis en les activitats suspeses per la declaració de l’estat d’alarma
  • Més informació a la web de l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya

—– MESURES ECONÒMIQUES ENFRONT EL CORONAVIRUS COVID-19 PER A EMPRESES —–

e) Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO)

—– Mesures tributàries de suport a autònoms i empreses —–

f) Ampliació de terminis dels procediments tramitats per l’Agencia Estatal de Administración Tributaria fins el 30 d’abril 2020

  • Més informació a la web de l’ AEAT

g) Aplicació d’una reducció del 50% del cànon de l’aigua que paguen les indústries i la resta d’activitats econòmiques (pimes i autònoms)

—– AVALS I FINANÇAMENT A AUTÒNOMS I EMPRESES —–

      Avalis-ICF (https://www.avalis.cat/index.php/extraor1)

  • Qui? Pimes catalanes amb necessitats de liquiditat a conseqüència de la situació derivada del COVID-19, i amb el compromís de mantenir els llocs de treball.
  • On? A l’entitat financera que serà qui es posi en contacte amb Avalis de Catalunya o l’ICF de cara a la gestió de l’aval.

 

AJUST ECONÒMICS PELS TREBALLADORS AUTÒNOMS

Davant l'estat d'alarma decretat pel Govern per la crisi sanitària del COVID-19 el CECOT ha habilitat un apartat amb les darreres novetats oficials, recomanacions i aprovacions de mesures excepcionals d’interès empresarial.  És un canal obert al servei de tots els autònoms i empreses, de molta utilitat i amb l’objectiu de donar resposta als múltiples dubtes que aquesta situació excepcional està generant.

Per accedir-hi, cliqueu aquí.

També han reforçat els canals d'atenció no presencials:

  • Atenció telefònica de 8h a 15h: Tels. 93 736 11 00 - 93 736 11 18
  • Atenció telemàtica de 8h a 18h: WhatsApp 669 40 50 85  -  a/e. info@cecot.org -  Formulari web

 

 

 

^

Darrera actualització: 06.02.2023 | 11:26
Darrera actualització: 06.02.2023 | 11:26