Especial COVID-19

Index

Comunicats Ajuntament de Cànoves i Samalús
Informació sanitària
Informació seguretat ciutadana
Serveis escolars
Atenció joves
Col·laboració ciutadana
Serveis municipals
Comerç local
Suport tecnològic i empresarial

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comunicats Ajuntament de Cànoves i Samalús

23/9/2021.- A partir d'aquesta nit els locals d'oci nocturn amb terrasses o espais a l'aire lliure poden obrir fins a les 3 de la matinada. No es pot ballar i cal dur sempre mascareta mentre no es consumeix.

🕐 L'horari de tancament de la restauració, les activitats culturals i les sales de joc s'amplia fins a la 1h.

🎭 L'aforament en les activitats culturals a l'aire lliure passa a ser de 4.000 persones, sense superar el 70%.

Tota la informació a gen.cat/restriccionscovid

 

Certificat autoresponsable de desplaçament per la crisi sanitària per la COVID-19

 

Transport escolar a la comarca (15/09/2020)

ORGT Cardedeu: Les oficines ja són obertes: 934 729 132 .  El telèfon mòvil que havien habilitat per l'atenció telefònica ja no és operable.(16/07/2020)
És del tot imprescindible concertar cita prèvia per ser atès presencial a l’oficina.  Es pot demanar per la web www.orgt.cat/cites, o be per  tel. 932029802 o 937270132.

BAN MUNICIPAL: Ús obligatori de mascareta (juliol 2020)
     FAQ's sobre l'ús de la mascareta

 

Mesures municipals de protecció i desinfectació davant el Coronavirus

L’Ajuntament s'ha proveït de mascaretes i guants pel personal que segueix treballant al carrer, com és el cas del Servei de Vigilància i part de la Brigada de Manteniment.  Malauradament, són molt poques les que es poden obtenir i no es poden distribuir a la població.  Si, però, s’han distribuït màscares i guants pels comerços del municipi.

Com a mesura de reforç, la Brigada de Manteniment desinfecta cada dia les zones mes transitades del municipi.  Els carrers de tot el terme, així com els contenidors, es fan de forma rotatòria.

^

 

 

 

 

 

 

 

Informació sanitària

⚠️ El ritme de vacunació és molt lent i hi ha moltes dosis disponibles.

💉 Els professionals preparats, els punts de vacunació a ple rendiment i les neveres plenes. 

🔹 Si encara no ho has fet, vacuna't ara!

🔹 Recorda, demanar hora és molt fàcil: pots fer-ho a http://vacunacovidsalut.cat

🔹 També als punts arreu del territori amb horaris sense cita 👉🏻 http://ow.ly/gk6G50FTqq1  

Fes-ho ara abans de tornar a la feina i a l'escola, per abraçar els més propers! 

Recorda: La pandèmia no fa vacances.

#JoEmVacuno #VacunatARA

 

Recomanacions per a la vacunació contra la COVID-19 d’adolescents d’entre 12 i 15 anys

Podeu trobar-lo també a https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/v/vacuna-covid-19/convocatoria/ciutadania/2006-2009/

CAMPANYA DE VACUNACIÓ PER LA COVID-19

 

🆕 📢 *Presentem la nova campanya “Tu que pots, para”* *Aquesta campanya tindrà presència a TV i digital*

La pandèmia no s'atura. Els professionals de la salut tampoc, i et necessitem. Per reduir la pressió al sistema sanitari és important que extremem les mesures de seguretat.

👤 No abaixis la guàrdia: redueix la interacció social, posa't la mascareta també a l'exterior amb distància de menys d'1,5 metres i fes una bona higiene de mans.

📈 Davant l'alta incidència de la COVID-19 i per tallar la cadena de contagis: 👉🏼 si ets positiu reporta els teus contactes estrets i aïllat; 👉🏼 si ets contacte estret, aïlla't durant 10 dies.

💉  Vacuna't quan sigui el teu torn.

Tu que pots parar, fes-ho!✋🏽

 

 

🆕 📢 *Presentació de l'eina "SocContacteEstret?"* (27/07/2021)

Davant la situació actual de contagis i la incidència de noves variants de la COVID-19, i amb l’objectiu de resoldre els dubtes de la ciutadania sobre si són contactes estrets i la importància de fer aïllament, hem desenvolupat l’*eina digital SocContacteEstret?.*

📲 A través d’un *qüestionari* que la ciutadania trobarà a http://soccontacteestretsalut.cat/, podran saber si són contactes estrets i què han de fer en cas de ser-ho.  

➕ Us adjuntem el material perquè pugueu fer la prescripció de l'eina. 

Més informació a: https://canalsalut.gencat.cat/soc-contacte-estret

 

 

09/06/2021
Certificat COVID digital de la UE*
Ja es poden descarregar al web de *La Meva Salut* alguns dels certificats que faciliten la mobilitat per la Unió Europea:
  *Certificat de vacunació contra la COVID-19*: acredita la situació vacunal en relació amb la COVID-19
  *Certificat de recuperació de la COVID-19*: acredita que han passat un mínim d’11 dies des d’un resultat positiu per PCR de COVID-19.
Es poden descarregar a: http://www.lamevasalut.gencat.cat
Més informació a: https://canalsalut.gencat.cat/certificat-covid-digital
De moment el certificat només és pot descarregar des del web; no des de l'app. Falta saber encara quin certificat acredita les persones que han passat la COVID i s'han vacunat només amb una dosi. Quan tinguem més informació, la compartim. Gràcies 

TERMINI DE VACUNACIONS PER FRANGES D'EDAT
CANVIS EN L'ESTRATÈGIA DE VACUNACIÓ (09/06/2021)
Les hores de vacunació s’han de programar des de el CAP de Cardedeu i sempre es vacunaria amb Janssen:
- A la campanya de població 60-69, la vacuna a oferir en aquest moment en primer lloc per persones no vacunades és la vacuna de Janssen
- Seguint l’actualització del Ministeri ( pàgina 9) la vacuna Janssen es pot utilitzar en totes les persones més grans de 18 anys que el professional assistencial consideri que sigui difícil de captar per una segona dosis o que per desplaçaments no estiguin al país quan li tocaria la segona dosis ( cooperants, mariners...)
- Els estudiants majors de 12 anys que hagin de marxar properament a l’estranger en Erasmus o altres programes es podran vacunar si encara no s’ha obert la seva franja d’edat. Caldrà que presentin una carta de la responsable de mobilitat de la seva universitat (vicerectora d’internacional) o del seu centre d’estudis en el cas de secundària. En cas d’estudiants que no estiguin en un programa de mobilitat i facin una estança privada en una institució estrangera, cal que presentin la carta d’acceptació d’aquesta institució i un document en que s’especifiqui que la vacunació és obligatòria. Tal com indica l’estratègia del Ministeri se’ls vacunarà amb Janssen en cas que estiguin fora més de 21 dies. En estudiants entre 12-18 anys caldrà administrar Pfizer.
- Les persones que hagin de marxar properament a l’estranger a treballar es podran vacunar si encara no s’ha obert la seva franja d’edat. Cal que presentin un document de l’empresa en que s’especifiqui que la vacunació és obligatòria. Tal com indica l’estratègia del Ministeri se’ls vacunarà amb Janssen en cas que l’empresa certifiqui que estarà fora més de 21 dies.

Preguntes freqüents per a candidats i receptors d’un trasplantament (10/02/2021)

GestioEmocional.Cat ara també per a infants i adolescents (Falca de ràdio)  (9/02/2021)

GestioEmocional.Cat ara també per a infants i adolescents (Spot TV) (9/02/2021)

Infografia mesures contra la COVID-19 a Catalunya a partir del 8 de febrer (4/02/2021)

Aïllament preventiu per als casos sospitosos de COVID-19 (26/01/2021)

Aïllament preventiu per als contactes estrets de COVID-19 (26/01/2021)

Quants dies dura la quarantena d’un contacte estret? (26/01/2021)

Com accedir a la meva salut

COM CONTACTAR AMB EL TEU CAP  (27/07/2020)

Últimes actualitzacions per a la ciutadania

El Centre d’Urgències d’Atenció Primària de Granollers entrarà en funcionament el dia 2 de novembre (29/10/2020)
 Aquest dispositiu podrà atendre les urgències de baixa i mitjana complexitat del Vallès Oriental
 Està ubicat a l’espai on fins ara hi havia les Urgències Centre, a l’avinguda del Parc, amb l’accés per la plaça de Josep Barangé
plànol situació

Què és el Coronavirus?

Com puc saber si estic infectat/da

Esvaïm inquietuds sobre el coronavirus SARS-CoV-2

​​Descàrrega de cartells informatius de mesures d'higiene i prevenció de CatSalut (15/6/2020)

Com tenir cura del nostre benestar durant el confinament.  Mesures pel propi benestar

Telèfon d'atenció psicològica gratuïta 24 h /7 dies de la setmana.

Recomanacions a la ciutadania per la gestió particular amb Sanitat

(19/0/2020) 

Comunicat de la Direcció d'Atenció Primària  de l'Institut Català de la Salut:

El sistema sanitari reforça l’atenció no presencial potenciant l’espai digital La Meva Salut

Arran de la situació excepcional que s’està produint amb el nou coronavirus-SARS-CoV-2, s’estan habilitant una sèrie de mesures per possibilitar la continuïtat de l’assistència sanitària, també de manera no presencial. Una d’elles consisteix a potenciar l’ús de La Meva Salut.

Les persones que encara no hi tinguin accés, excepcionalment, podran donar-se d’alta trucant al número 900 053 723 sense necessitat d’acudir presencialment al centre o a través de canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre.

D’aquesta manera podran accedir a serveis com ara l’eConsulta, per enviar consultes assistencials al seu professional de salut o es podran descarregar el Pla de medicació per anar a la farmàcia a buscar els medicaments. Podreu accedir a tota la informació gràfica al Canal Salut

Teniu adjunts dos cartells informatius.

Actualitzacions i nous materials comunicatius

Com s'ha d'adreçar la ciutadania a Sanitat per gestionar els seus tràmits

Baixa laboral

Accés a la meva salut

^

 

 

 

 

 

 

 

Informació seguretat ciutadana

 

Alerta Gent Gran

( 26.05.2020) La Policia de la Generalitat Mossos d’Esquadra PGME dintre de les seves funcions de servei a la ciutadania desenvolupa campanyes preventives i informatives especialment dirigides a la prevenció dels delictes.

Amb motiu del cobrament de les pensions dobles per part de la gent gran, a la Regió Policial Metropolitana Nord està previst realitzar un dispositiu per garantir el cobrament d’aquestes pensions de forma segura.
Consells al carrer
Consells entitats bancàries

A partir d'avui 21/05/2020 és obligació portar mascareta

 

Consells de seguretat

Informació sobre intent d'estafa adreçada a establiments d'hospedatge

(06/04/2020)

A través dels nostres serveis de relacions amb la comunitat ens hem assabentat d'un intent d'estafa adreçada a establiments d'hospedatge.

Aquesta estafa consisteix en què un senyor es fa passar per director regional de l’OMS i truca als establiments d'hospedatge que estan oberts per intentar vendre els uns cartells del COVID-19 amb l’amenaça de què si no els compren els denunciarà.

A continuació us recordem alguns consells de seguretat per prevenir aquests fets delictius:

· Estigueu alerta de peticions de persones desconegudes i/o davant de demandes econòmiques que surten de l'habitual a l’empresa, cal procedir amb calma i cautela.

· En cas de dubte, esbrineu l’origen de la trucada, parleu amb un responsable de la vostra empresa i verifiqueu la informació amb l'entitat i/o organisme oficial.

· Desconfieu de les amenaces i les urgències que impliquen pagaments no justificats.

· Si sou víctimes d'un delicte, aviseu immediatament els Mossos d'Esquadra al telèfon 112

Més informació  clicar aquí

Web d'interior:  https://interior.gencat.cat/ca/inici/index.html

CANAL D'INFORMACIÓ SOBRE EL COVID-19

^

 

 

 

 

 

Serveis escolars 

Infografia explicativa de les mesures de seguretat que s’hauran de seguir per a poder fer ús del transport escolar (setembre 2020)

^

 

 

 

Atenció Joventut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Participació: L'Espai Jove engega un pseudo-programa de radio obert a la joventut del municipi 
                     L'Espai Jove El Racó us presenta el seu primer programa de 🎤 ràdio #EspaiJoveAmbSabatilles.  Esperem que us agradi!!! ☘️💓🌈
                     Seguiu el programa
                    

Reforç de l’assessoria d’habitatge per a joves

Arran de l’Estat d’alarma decretat pel Govern espanyol a causa de la pandèmia de la COVID-19 s’han aprovat un seguit de mesures per atendre a les dificultats que pugueu tenir (també per la ciutadania en general) en el manteniment i el pagament de l’habitatge derivades d’aquesta situació, a través del Reial Decret-llei 11/2020.

Per això, la Direcció General de Joventut (DGJ) reforça a partir del 9 d'abril l’assessoria d’habitatge per a joves, en línia i gratuïta, per orientar les persones joves que tinguin dificultats o no puguin fer front a les despeses de l’habitatge -ja sigui en règim de lloguer com de compra- derivades de la pèrdua d’ingressos provocada per la crisi de la Covid19.

Amb aquest servei, els i les joves podran adreçar qualsevol consulta a personal expert sobre les possibilitats d’ajornar els pagaments i demanar microcrèdits bancaris, o sobre els seus drets de continuar residint a l’habitatge malgrat hi hagués una extinció del contracte de lloguer o un judici de desnonament. Totes les qüestions es tractaran en base al contingut del Reial Decret llei 11/2020, de 31 de març.

En la mateixa línia, per tal de resoldre els dubtes més habituals sobre les dificultats per pagar l’habitatge derivada de l’actual situació Covid19, des de la DGJ també hem començat a difondre avui a les xarxes socials la Guia Joves i Habitatge: mesures urgents durant el COVID 19 .

Amb un total de 27 preguntes considerades de les més freqüents, el document permet conèixer quines condicions cal tenir per optar a una moratòria del lloguer, quin perfil correspon a un gran tenidor o com accedir a un microcrèdit bancari sense interès.

GUIA JOVENIL: Consells pràctics per a joves durant el confinament

Recomanacions per a la gestió de les emocions dels infants davant el coronavirus SARS.CoV-2

Quan el coronavirus afecta de prop els infants

Afrontament del dol en la infància i l'adolescència en el context de la pandèmia de la COVID-19  

L'ús de pantalles


 

^

 

 

 

 

 

 

 

Col·laboració ciutadana

Campanya #JoActuo

La campanya sota el hashtag #JoActuo (http://joactuo.cat/), vol donar resposta i posar de relleu el moviment ciutadà que ha sorgit de manera espontània entre la població per fer front a l’expansió del coronavirus. Us animem a participar-hi des dels diferents canals.

^

 

 

 

 

 

 

 

 

Comerç local

Nota informativa sobre el nou Procediment d’Habilitació dels Allotjaments Turístics (octubre 2020)

Recomanacions per a l'obertura d'establiments, locals i comerços de menys de 400m2

        -  Guia de bones pràctiques i protocol dirigida a l’activitat comercial en establiments físics 
        -  Guia de recomanacions higienico-sanitàries per a salons de perruqueria davant la crisi del covid-19
        -  Guia de bones pràctiques i protocol dirigida a l’activitat comercial en establiments físics de moda

 

Servei a domicili de menjar

L’Hortet de l'Elena  (fruita i verdura, làctics, ous, carn, begudes...)

  • Servei a domicili per les tardes. Encarregar per WhatsApp al 685031781
  •  Horari d’atenció al públic de 9 a 14h. Dilluns tancat

La Tavella  (ecomercat)

  • Servei a domicili per encàrrec (931890430 / 667433159)
  • Horari de 9 a 20h (pendent de confirmar)

Restaurant Can Garriga

  • Servei a domicili per encàrrec els divendres, dissabtes, diumenges i festius. Trucar al 626641023 abans de les 11h.

Restaurant Can Candelich

  • Servei a domicili per encàrrec al telèfon 615016425 el dia abans o el mateix dia abans de les 12h.

Artesans de la Bona Cuina, SL
Productes de proximitat i Km0

  • Servei a domicili per encàrrec: 649 915 932 (WhatsApp)
  • venda online

Supermercat Garriga

  • No fa servei a domicili.
  • Horari botiga: de 9 a 14h de dilluns a diumenge.

El Racó de la Cris  (forn de pa)

  • No fa servei a domicili.
  • Horari d’atenció al públic de 8 a 13h. Encarregar el pa el dia abans fins a les 15h al telèfon 677822323.

 

^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERVEIS



Bibliobús Montnegre

FAQ's

Nous horaris del Bibliobús Montnegre (23/07/2021)

Us informem que els horaris del bibliobús canviaran a partir de la setmana del 17 de maig.  A partir del 21 de maig Cànoves tornarà a ser un municipi setmanal. El bibliobús donarà servei cada divendres de 15:30 a 18 h. al replà de les escoles La Petita Estelada i Estelada.

  • Demana pel que necessites: b.montnegre@diba.cat

    Els serveis que s’oferiran: el préstec i la devolució de documents, el préstec interbibliotecari, la informació bibliogràfica i la informació general. Es suspendran temporalment les activitats culturals o de lleure, excepció de les que es realitzin per a grups de convivència als centres escolars.

  • Es prioritzarà el servei a l’exterior del vehicle com s’ha fet fins ara, tanmateix si les condicions meteorològiques ho requereixen, el servei es prestarà a l’interior del vehicle, i es permetrà l’accés simultani d’un usuari o unitat familiar, prèvia neteja de mans amb el gel hidroalcohòlic que es posarà a la seva disposició, i respectant l’ús obligatori de la mascareta i la distància de seguretat
  • Per fer ús del servei de bibliobús és imprescindible l’ús de la mascareta i mantenir la distància de seguretat.
  • Aconsellem que es demanin prèviament els documents que interessen per mitjà del formulari Connecta o el correu electrònic (b.montnegre@diba.cat),així els tindrem a punt i el servei serà més àgil.

 

 

 

 

Servei de bus 

Nou horari del servei de transport vigent des d’avui fins nou avís.  Línia 522 i 523 (Cànoves-Cardedeu)

 

 

Oficina ORGT

L’atenció al contribuent, es mantindrà a través dels següents canals:

  • telemàtica (www.orgt.diba.cat). també podreu presentar escrits a través del registre  telemàtic.
  • per telèfon, trucant al número 932 029 802

Per conèixer les dates de finalització de pagament voluntari dels tributs, consulteu el web: www.orgt.diba.cat)

 

Aigües de Catalunya

Oficines tancades.
La resta de canals de comunicació (avaries 24h, telèfon, correu-e i oficina virtual) d'atenció al públic continuen actius de la manera habitual

^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suport tecnològic i empresarial

Des d'avui 4 de maig ja es poden sol·licitar els ajuts reintegrables d'un màxim de 5000€ facilitats per l'Ajuntament de Cardedeu

Ja es poden sol·licitar els ajuts reintegrables, que seran d’un màxim de 5.000 € per persona beneficiària, amb un tipus d’interès del 0%, i un termini de devolució de 4 anys. El termini de sol·licitud finalitza el 30 de novembre o fins a exhaurir els 200.000 €.

L’Ajuntament de Cardedeu ha obert una nova línia d’ajuts en forma de microcrèdits reintegrables per facilitar la supervivència del teixit empresarial de micro i petites empreses, persones treballadores autònomes i entitats amb activitat econòmica afectades per la Covid-19. La finalitat és donar-los liquiditat per ajudar-les a reactivar i impulsar la seva activitat professional o econòmica i mantenir l’ocupació.

Un cop publicada la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), prevista per d’aquí uns dies, es podran formalitzar les sol·licituds. Mentrestant, es poden consultar les bases i la convocatòria completa, així com la documentació que cal adjuntar al costat d’aquestes línies. Per a més informació i assessorament en la tramitació de l’ajut, cal adreçar-se al CSETC a info@csetc.cat obé al telèfon 93 844 43 02.

Poden acollir-se a la línia de microcrèdits:

  1. a) Les micro i petites empreses, les i els treballadors autònoms i les entitats amb activitat econòmica, amb activitat legalment establerta amb seu social a Cardedeu i constituïdes abans de l’1 de gener de 2019, que donen ocupació fins a 25 persones, i que hagin patit una reducció de la seva facturació durant l’any 2020 de més del 25% respecte a la facturació de l’any 2019, com a conseqüència de les mesures aplicades per al control sanitari de la crisi de la Covid-19.
  2. b) Les micro i petites empreses, les i els treballadors autònoms i les entitats amb activitat econòmica, que donen ocupació fins a 25 persones, amb activitat legalment establerta amb seu social a Cardedeu i constituïdes a partir de l’1 de gener de 2019, en ser considerades empreses de nova creació.

Quantia i condicions dels ajuts reintegrables

La subvenció serà d’un import màxim de 5.000 € per persona beneficiària, amb les condicions següents:

  • Tipus d’interès: 0%
  • Termini de devolució: 4 anys a comptar a partir de la primera quota
  • Quotes trimestrals a partir de l’1/06/2021 o primer trimestre a partir de l’atorgament de l’ajut. La quota trimestral és el resultat de la quantitat prestada dividida entre 16. El beneficiari podrà, voluntàriament, realitzar aportacions addicionals a l’Ajuntament per retornar l’ajuda concedida.

  Requisits per obtenir la condició de persona beneficiària

  • Les persones beneficiàries han de ser titulars empresarial i/o professional legalment constituïda a Cardedeu i en situació d’alta a la Seguretat Social i al cens d’activitats econòmiques amb anterioritat a 1 de gener de 2021.
  • En cas que la persona beneficiària sigui persona física (autònom) ha d’estar en situació d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social o Mútua professional.
  • En cas de disposar d’establiment físic o local comercial, ha de tenir la corresponent llicència o autorització d’activitat per desenvolupar-la a Cardedeu i a nom de la persona beneficiària.

Procediment de sol·licitud i documentació a presentar

Les sol·licituds s’han de presentar segons model normalitzat que estarà disponible, els propers dies, a l’apartat “Tràmits” de la seu electrònica de l’Ajuntament de Cardedeu: https://seu.cardedeu.cat

Documentació que cal presentar:

  1. Formulari de sol·licitud, que cal omplir des del tràmit específic de la Seu electrònica “Ajuts en forma de microcrèdits reintegrables” (encara no és visible, pendent de la publicació al BOPB)
  2. Declaració responsable, segons model normalitzat, signada per la persona sol·licitant, o representant legal en cas de persona jurídica.
  3. Compte justificatiu simplificat, segons model normalitzat, signat per la persona sol·licitant, o representant legal en cas de persona jurídica.

Termini de sol·licitud

La sol·licitud per acollir-se als ajuts reintegrables es podrà formalitzar a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), prevista per d’aquí uns dies. El termini per demanar els ajuts finalitza el 30 de novembre de 2021 o fins l’exhauriment de la dotació pressupostària destinada a aquesta convocatòria.

Guies d’ajuda per a la sol·licitud dels microcrèdits

 

 

 

Subvencions de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC)

L’ICEC va obrir a primers del mes de febrer 2021 el període de sol·licitud de dues subvencions:

La primera el 2 de febrer, per la concessió d’ajuts a projectes culturals, on el període per presentar les sol·licituds és del 16 de febrer al 7 d’octubre del 2021, tots dos inclosos.

La segona el 4 de febrer destinada a les empreses editorials de música, i en aquest cas el període per presentar les sol·licituds és del 16 de febrer fins el 9 de març de 2021, ambdós inclosos.

  • L’objecte d’aquesta línia és donar suport a les empreses editorials de música en:
    • L’edició de partitures professionals
    • Digitalització de partitures no digitals i la seva transformació
    • Realització d’activitats adreçades a la promoció i comercialització editorial de partitures
  • Com a destinataris les empreses privades editorials de músic, a més la partitura no ha d’haver estat publicada en català o occità en els darrers deu anys.
  • L’editor ha d’haver publicat un mínim de sis obres professionals de la composició musical de Catalunya l’any anterior a la concessió de la subvenció.
  • Tanmateix els textos que acompanyin les partitures han d’estar redactades en català.
  • Us facilitem també l’enllaç perquè pugueu consultar les diferents bases així com el procediment per sol·licitar-la:

    RESOLUCIÓ CLT/277/2021, de 4 de febrer, de convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, a les empreses editorials de música (ref. BDNS 547967).

 

Ajuts als establiments de restauració i d'estètica i bellesa afectats per les restriccions degudes a la Covid-19 (octubre 2020)

RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració i dels centres d’estètica i bellesa afectats econòmicament per la COVID-19.

Des de l’Ajuntament de Cardedeu fem resó dels nous ajuts publicats pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.

A continuació podeu llegir l’objecte i un resum de la descripció de les bases que us podeu descarregar en aquest enllaç.

Termini de tramitació: Pendent de la publicació al DOGC.

DESCRIPCIÓ DELS AJUTS

Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular la concessió de les subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració i els centres d’estètica i bellesa, amb la finalitat de reactivar i impulsar aquestes activitats davant de la situació de tancament que ha comportat la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Base 2

Persones beneficiàries

2.1 Poden ser persones beneficiàries d’aquestes subvencions:

Els professionals autònoms i pimes que prestin activitats de restauració o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques, que han estat obligades al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d’octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Als efectes d’aquestes bases s’entenen com empreses que presten activitats de restauració, els bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d’un establiment col.lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals.

Als efectes d’aquestes subvencions, s’especifica la categoria de PIME (petites i mitjanes empreses), segons l’annex 1 del Reglament (UE) nº 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d’ajut compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat:

Mitjana empresa: ocupa menys de 250 persones i té un volum de negoci anual que no excedeix els 50 milions d’euros o un balanç general anual que no excedeix els 43 milions d’euros.

Petita empresa: ocupa menys de 50 persones i té un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d’euros.

Microempresa: ocupa menys de 10 persones i té un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d’euros.

Queden excloses com a beneficiàries d’aquestes subvencions les empreses que es troben participades en més d’un 50% per capital públic i les fundacions.

En l’Annex 2 d’aquesta Resolució, s’estableixen els requisits específics que han de tenir les persones beneficiàries.

2.2 La identificació i la signatura electrònica de les persones beneficiàries es faran a través dels sistemes d’identificació i signatura electrònica admesos per la Seu electrònica d’acord amb els criteris establerts a l’Ordre GRI/233/2015, del 20 de juliol, per la qual s’aprova el Protocol d’identificació i signatura electrònica en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 6922 de 28.07.2015).

Les persones presentaran les sol·licituds per mitjans telemàtics i es podran identificar i signar electrònicament, mitjançant mecanismes d’identificació i signatura de nivell mitjà de seguretat o de nivell superior.

PREGUNTES FREQÜENTS

Al següent enllaç podeu consultar les preguntes freqüents a la pàgina de la CCAM:

http://ccam.gencat.cat/ca/detalls/noticia/20201021_subvencions_restauracio_bellesa

 


AJUTS ECONÒMICS PER AL SECTOR TURÍSTIC AFECTAT PER LA COVID-19 (2a edició)

La direcció de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya ens han fet arribar el següent comunicat:

Segons l'ORDRE EMC/82/2020, de 14 de juny, s'aproven les bases reguladores de la nova línia de subvencions per a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya afectades econòmicament per les conseqüències de la COVID-19.

Amb la publicació d’aquesta ordre es donen a conèixer els requisits i les condicions que cal complir per poder ser adjudicatari d’un ajut. No serà fins a la publicació de la resolució de convocatòria -que tindrà lloc en els propers dies- que es podrà emplenar el formulari de sol·licitud i presentar la documentació requerida en aquesta ordre.

Aquesta segona línia d'ajuts directes, impulsada pel Departament d'Empresa i Coneixement i dotada de 8,5 milions d'euros, està dirigida a tots els col·lectius del sector turístic que no van poder ser atesos amb la primera línia d'ajuts que vam activar i que continuen necessitant la implicació urgent del sector públic per fomentar la seva recuperació. 

Es tracta d’un ajut en forma d'aportació única per beneficiari amb imports que oscil·len entre els 1.000 i 10.000 euros en funció de la tipologia de professional i empresa que el sol·liciti. 

Poden ser beneficiaris d'aquesta subvenció:  

- Guies de turisme de Catalunya habilitats; titulars d'establiments d'allotjament turístic (establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural); explotadors d'habitatges d'ús turístic; agències de viatges; i persones o empreses que contribueixen a dinamitzar el turisme a través de les activitats següents: congressos i turisme de reunions; rutes guiades, culturals, sortides de coneixement del patrimoni i el medi natural i excursions; senderisme i cicloturisme; enoturisme; ecoturisme; activitats aquàtiques i nàutiques; i activitats desenvolupades en parcs de natura, aquàtics i temàtics.

El formulari de sol·licitud estarà disponible al Canal Empresa  i trobareu més detalls sobre els requisits i requeriments de justificacions en aquest enllaç 

Amb aquesta nova convocatòria, des del Departament d'Empresa i Coneixement seguim sumant mesures econòmiques de suport al nostre teixit turístic en aquests moments complicats i contribuir així a pal·liar els efectes negatius que ha generat la COVID-19 sobre l'activitat empresarial vinculada al turisme. 

+ Info!

  • 5ª Edició programa FuTurisme de Barcelona Activa: Aquest programa s'adreça a les persones emprenedores que vulguin iniciar la seva activitat a la ciutat de Barcelona o a la seva provincia i com a objectiu de donar suport a la creació d'empreses responsables, innovadores, sostenibles amb visió de futur que donin resposta a les noves necessitats del sector turístic. També hi poden participar empreses del sector turístic amb menys d'un any de constitució en el moment de sol·licitud de participació en aquest programa de suport dins l'àmbit del turisme promogut per Barcelona Activa de l’Ajuntament de Barcelona juntament amb la Diputació de Barcelona, l'Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades ACAVe i el Gremi d'Hotels de Barcelona.

 

Promoció del Vallès Oriental

 

  • " Obrim Portes al Vallès Oriental" , En el mapa de geolocatizació de Turisme Vallès hi apareixen més de 100 d'empreses turístiques de la comarca que van obrint en Fase 2. ( Si coneixeu o sabeu d'empreses del sector i no hi surten, ens ho podeu fer saber responent en aquest mateix correu electrònic, turisme@vallesoriental.cat
  • Xarxes Socials de TurismeVallès, promoció per a les empreses del sector de la comarca. Si esteu interessats/des en enunciar-vos ens podeu enviar a turisme@vallesoriental.cat les vostres dades:  nom empresa, nom contacte, fotos de vosaltres i/o empresa, 4 línees del que feu, si esteu en xarxes socials.

 

 

  

       + Info!

  • ​" Obrim Portes al Vallès Oriental", En el mapa de geolocatizació de Turisme Vallès hi apareixen més de 100 d'empreses turístiques de la comarca que van obrint en Fase 2. ( Si coneixeu o sabeu d'empreses del sector i no hi surten, ens ho podeu fer saber responent en aquest mateix correu electrònic, turisme@vallesoriental.cat

 

Normativa, ajuts, recomanacions i informacions enfront el coronavirus

El CSETC ha creat aquest espai com a repositori de documents i enllaços vinculats amb la crisi sanitària generada pel COVID-19 i els seus efectes vinculats amb desenvolupament econòmic del territori.

https://www.csetc.cat/repositori-informacio-coronavirus/

Us recordem que podeu demanar assessorament online al CSETC omplint el formulari següent:

https://www.csetc.cat/2020/03/formulari-sollicitud-assessorament-online-al-csetc/

A continuació podeu llegir el contingut penjat a la web del CSETC a data 08-04-2020, que s'anirà actualitzant en funció de l'evolució de les mesures que s'aprovin tant a nivell estatal com Generalitat de Catalunya.

 

----- CONTINGUT REPOSITORI INFORMACIÓ CORONAVIRUS 8/4/2020 -----

Com a eines de recopilació de totes les novetats i publicacions als documents oficials disposeu dels següents links:

—– MESURES ECONÒMIQUES ENFRONT EL CORONAVIRUS COVID-19 PER AUTÒNOMS —–

a) Moratoria del deute hipotecari per a l’adquisició de l’habitatge habitual (article 7 del RD 8/2020)

  • Qui? Persones treballadores autònomes en situació de vulnerabilitat.
  • On? A la seva entitat financera.
  • Quan? Fins a 15 dies després de la vigència del decret llei publicat el 18-3-20
  • Més informació a la web de l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya

b) Prestació extraordinària per cessament d’activitat (article 17 del RD 8/2020)

  • Qui? Persones treballadores autònomes que hagin hagut de suspendre la seva activitat de manera directa per la declaració de l’estat d’alarma. I per les que la seva facturació hagi disminuit com a mínim un 75% respecte a la facturació promig del semestre anterior
  • On?  A la mútua triada per tal de cobrir les contingències per cessament d’activitat
  • Quan? La prestació té una durada d’un mes i, s’amplia fins el darrer dia del mes que s’acabi l’estat d’alarma. (Fins quan es pot demanar?)
  • IMPORTANT: Han de continuar d’alta al RETA o al règim especial de la Seguretat Social dels Treballadors del Mar.
  • Preguntes i respostes a la Seguretat Social

Moratòria en el pagament del lloguer i quotes d’amortització de locals gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya

  • Qui? Persones treballadores autònomes que presten els seus serveis en les activitats suspeses per la declaració de l’estat d’alarma
  • Més informació a la web de l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya

—– MESURES ECONÒMIQUES ENFRONT EL CORONAVIRUS COVID-19 PER A EMPRESES —–

e) Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO)

—– Mesures tributàries de suport a autònoms i empreses —–

f) Ampliació de terminis dels procediments tramitats per l’Agencia Estatal de Administración Tributaria fins el 30 d’abril 2020

  • Més informació a la web de l’ AEAT

g) Aplicació d’una reducció del 50% del cànon de l’aigua que paguen les indústries i la resta d’activitats econòmiques (pimes i autònoms)

—– AVALS I FINANÇAMENT A AUTÒNOMS I EMPRESES —–

      Avalis-ICF (https://www.avalis.cat/index.php/extraor1)

  • Qui? Pimes catalanes amb necessitats de liquiditat a conseqüència de la situació derivada del COVID-19, i amb el compromís de mantenir els llocs de treball.
  • On? A l’entitat financera que serà qui es posi en contacte amb Avalis de Catalunya o l’ICF de cara a la gestió de l’aval.

 

AJUST ECONÒMICS PELS TREBALLADORS AUTÒNOMS

Davant l'estat d'alarma decretat pel Govern per la crisi sanitària del COVID-19 el CECOT ha habilitat un apartat amb les darreres novetats oficials, recomanacions i aprovacions de mesures excepcionals d’interès empresarial.  És un canal obert al servei de tots els autònoms i empreses, de molta utilitat i amb l’objectiu de donar resposta als múltiples dubtes que aquesta situació excepcional està generant.

Per accedir-hi, cliqueu aquí.

També han reforçat els canals d'atenció no presencials:

  • Atenció telefònica de 8h a 15h: Tels. 93 736 11 00 - 93 736 11 18
  • Atenció telemàtica de 8h a 18h: WhatsApp 669 40 50 85  -  a/e. info@cecot.org -  Formulari web

 

 

 

^

Darrera actualització: 23.09.2021 | 08:21
Darrera actualització: 23.09.2021 | 08:21