Prop de 50 empreses i entitats es donaven cita el passat dimecres a Can Ribas per conèixer com incorporar la visió 2030 i el desenvolupament sostenible en la seva activitat.
La Jornada "Agenda 2030 al Vallès Oriental: actors clau i experiències d’èxit" ha estat organitzada pel Consell Comarcal, a través de l’Oficina Agenda 2030 i ODS. La trobada tenia com a objectiu mostrar com incorporar la visió 2030 i el desenvolupament sostenible en el l'activitat de les empreses i les entitats i els beneficis que comporta.
El director gerent de la Fundació Sanitària Mollet, Jaume Duran, la propietària d'EPI Industries, Mireia Cammany, el propietari d'Apartaments Sono, Manel Picón i el propietari de la Masia Can Joans, Joan Pou, compartien la seva experiència en la integració de la sostenibilitat en la seva activitat.
Compromís amb el planeta, el prestigi i reconeixement, estalvis de costos, oportunitats de negoci, benefici econòmic, social i mediambiental, cultura de l'organització, motivació i productivitat, nous mercats i nous finançaments, responsabilitat social o normatives i contractacions públiques van ser alguns dels conceptes abordats.
La jornada apropava amb casos d’èxit els beneficis empresarials que comporta incorporar la visió 2030 a l'activitat i estratègia, tals com: • Avançar-se a la legislació europea en matèria de sostenibilitat corporativa. • Incrementar les possibilitats de ser adjudicataris de licitacions públiques. • Detectar oportunitats de millora i noves maneres de fer créixer el negoci considerant els impactes socials i mediambientals. • Millorar el compte de resultats modificant-lo per considerar no només la seva dimensió econòmica sinó també els impactes socials i mediambientals que poden estar generant. • Millorar la governança i la transparència de l’organització. • Incrementar la flexibilitat de l’organització. • Atraure talent jove.
Font: Consell Comarcal del Vallès Oriental