Ruta: El Castanyer Gros d'en Cuch

Excursió que permet conèixer diversos punts d’interès i des d’on es poden obtenir vistes espectaculars sobre la plana del Vallès i més enllà vers el mar.

Aquesta ruta permet visitar lloc d'interès turístic com el Roc-Fiter, l’embassament de Vallforners, el Castanyer Gros d’en Cuch, l’ermita de Sant Salvador de Terrades i el veïnat de muntanya.

Punt d'inici: Nucli de Cànoves o aparcament de Can Domènech
Distància: 15Km. aprox.
Desnivell: 444m.
Alçada mínima: 416m.
Alçada màxima: 816m
Durada aproximada: 4,30h.
Dificultat: Mitjana-baixa
Bona senyalització

Sortida circular que permet contemplar un dels bonics racons del Parc Natural del Montseny i gaudir d'una entranyable visita turística de la rodalia de Cànoves.

La ruta es pot iniciar des del nucli de Cànoves o bé des de l’aparcament de Can Domènech.  Des d’aquest darrer punt, s’aprofita un dels trams del passeig fluvial que us portarà fins a un dels punts d’interès de la ruta,  el Roc-Fiter,  una roca molt grossa a peu de camí un cop passat el pont de muntanya, per seguir pista amunt.   Si se surt des del nucli de Cànoves, cal enfilar la carretera de Vallforners fins arribar a la pista que seguireu.

Es recomana seguir la ruta per la pista que voreja l'embassament ja que, a part del fort pendent de la presa, el que queda de camí és més suau (tenint en compte que no deixem de pujar muntanyes).   Així que, a partir del Roc-Fiter trobarem una bifurcació on haurem de trencar cap a l’esquerra per arribar a l’embassament.

Un cop a dalt de l'embassament, el voregeu fins arribar a la seva cua.  En aquest punt tornem a tenir dues direccions: La que porta fins a la masia Vallforners i la que porta cap el Castanyer Gros d’en Cuch.  Hem de triar la segona, a mà dreta.  A partir d'aquí, la pista segueix la vessant en amples ziga-zaga.  El camí es pot fer una mica llarg (sempre pujada), però el paisatge s'ho val.

Cap al final de l’ascensió, arribareu a un revolt on hi ha un trencant a mà esquerra que porta cap a la Casa del Bosc, un restaurant  de muntanya on podeu esmorzar o dinar.  Cal entrar per aquest camí i a  pocs metres hi torna a haver un trencant mort a mà esquerra.  Aquest és el que us portarà al Castanyer Gros d'en Cuch que queda just sota del camí, on aquest s'acaba.

Per continuar amb la ruta, cal tornar agafar la pista principal.  Molt a prop hi trobareu un altre trencant a mà esquerra que no heu d’agafar.  Cal que us mantingueu a la pista central que mica en mica anirà perdent pendent, ja que haureu arribat al cim de la ruta.  Aquest tram més planer us portarà a veure vistes de l’embassament i dels pics que l’envolten fins arribar a la masia Can Cuch, una masia molt gran que forma part del veïnat de Sant Salvador de Terrades i que l’han convertida en hotel rural.   Des d’aquest punt, tindreu una exemplar panoràmica del Vallès fins arribar a mar.  En un dia molt nítid fins i tot podreu veure la silueta de Mallorca.

Tot seguit, la ruta ja comença a descendre.  Just passat Can Cuch, hi ha un altre camí a mà dreta que baixa.  Aquest no l’heu d’agafar, sinó que cal seguir el camí cap avall fins a l'Ermita de Sant Salvador de Terrades, una ermita neogòtica que dóna nom al veïnat de muntanya.  Pel camí hi ha algun trencant a mà esquerra que puja, però ara la ruta és de baixada  amb revolts tancats i pendents força drets fins arribar al punt de partida.   A prop de l’ermita hi ha Can Quintana, una masia del veïnat.  La resta de cases del veïnat es van trobant més avall:  Can Castells, Can Morera, Can Gesa, Can Puig, que dinamitza, aquesta última, el turisme com a allotjament turístic, Can Valdé, Can Metz  i, finalment, Can Castells, fins arribar novament a la riera de Vallforners i el Roc-Fiter, des d’on es continuarà la ruta fins el punt on l’heu iniciada.

Aquest és en general el recorregut d'aquesta ruta.  Per a més informació sempre us podeu adreçar a l’oficina d’informació del Parc Natural del Montseny, que queda al nucli de Cànoves, o bé us podeu adreçar a l’informadora del Parc que es troba a l’entrada de l’aparcament de Can Domènech.

Font:
Despatx Comunicació

Vegeu-ne la situació al mapa