CANVI DEL SISTEMA DE RECOLLIDA DE RESIDUS

Divendres, 23 de maig de 2025

El Govern municipal porta a terme un canvi  del sistema actual de recollida de residus per un nou model de contenidors tancats.

Amb l’objectiu d’aconseguir un major percentatge de reciclatge i complir així amb la normativa estatal i europea, el Govern municipal porta a terme un canvi del sistema de recollida de residus i millorar així la gestió i control dels residus generats.

El canvi es pretén posar en marxa aquest proper mes de juny  i es basa en el canvi dels contenidors actuals per uns de nous i de més capacitat.  A més, 3 d’aquests contenidors, el d’orgànica, el d’envasos i el de rebuig, estaran tancats, és a dir, serà necessari l'ús d'una targeta o una App per poder obrir-los.

Per tal de mantenir la ciutadania ben informada, el Govern municipal ha programat 4 reunions informatives en diferents punts del municipi per tal d’explicar el funcionament  d’aquests contenidors. Cal afegir, que aquells ciutadans que no puguin assistir  a cap d’aquestes reunions, l’Ajuntament ha disposat d’una bústia de correu-e, per tal que la ciutadania pugui adreçar qualsevol pregunta o dubte sobre aquest tema.  També es pot trucar directament a l’Ajuntament.

A partir del proper dia 9 de juny, es preveu que comenci el lliurament de material necessari pel bon ús d’aquests contenidors, basat en un parell de targetes activadores per habitatge i l’enllaç de descàrrega de l’App.

La Sala de Plens consistorial serà el punt de recollida d’aquest material i s’han establert uns horaris de recollida per a cada sector del municipi:

Del 9 al 14 de juny

Horaris de recollida:

Dilluns 9

Dimarts 10 De 10 a 14h

Dimecres 11

Dijous 12

De I0 a 14h

Divendres 13

De 10 a 14h

Dissabte 14

De 10 a 14h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

 

 

 

Del 16 al 21 de juny

Horaris de recollida:

Dilluns 16

Dimarts 17 De 10 a 14h

Dimecres 18

Dijous 19

De I0 a 14h

Divendres 20

De 10 a 14h

Dissabte 21

De 10 a 14h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

De 16 a 20h

 

 


Documentació que cal presentar:

Habitatge de propietat: DNI i si es disposa d’un rebut de la taxa municipal de residus
Habitatge de lloguer: DNI i contracte de lloguer o autorització del propietari/ària 
En el cas que no es pugui passar la setmana indicada, la ciutadania es podrà dirigir a la Sala de Plens de l'Ajuntament del 25 de juny al 4 de juliol, de dilluns a divendres de 10 a 14h i dijous de 16 a 20h.

Cada targeta servirà única i exclusivament per obrir els contenidors de la zona assignada.  El Govern municipal ha fet un estudi de zonificació dels punts de recollida d’escombraries i, basant-se amb el criteri de proximitat, s’han validat dues zones de recollida per habitatge.

També canvia la forma de deixar la brossa vegetal provinents de les podes i neteges de jardineria.  L’Ajuntament disposa d’unes saques especials que cal adquirir per un preu de 18 euros,  Amb aquestes, un cop emplenades, s’ha d’avisar al servei de recollida de restes vegetals (938 708 753), perquè vinguin a buidar-la.

 

 

 

 

Darrera actualització: 23.05.2025 | 11:55