Les empreses que comercialitzen béns i serveis tenen prohibit, a partir del 29 de juny, realitzar trucades comercials no desitjades als usuaris que no hagin donat prèviament el seu consentiment.
L'article 66 de la Llei General de Telecomunicacions destaca dos aspectes fonamentals:
Els consumidors tenen dret a no rebre trucades automàtiques sense intervenció humana o missatges de fax, amb fins de comunicació comercial, sense haver prestat el seu consentiment previ. Els consumidors tenen dret a no rebre trucades no desitjades amb fins de comunicació comercial, llevat que hi hagi consentiment previ del propi usuari per rebre aquest tipus de comunicacions comercials, o que la comunicació pugui emparar-se en una altra base de legitimació de les previstes a l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 de tractament de dades personals. Aquest darrer punt és molt subjecte a interpretació i per això l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), l'organització encarregada de gestionar les denúncies relacionades amb aquestes trucades comercials, ha publicat una circular al BOE on explica els criteris que s'hi aplicaran.
Font: Serveis de Salut Pública i Consum Diputació de Barcelona