Avui és el Dia Mundial del Consumidor

Dilluns, 15 de març de 2021

L'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum va acordar l'any 2011 organitzar una campanya comunicativa adreçada a la ciutadania, per commemorar el Dia Mundial del Consumidor.

La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del eCommerce. I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi. 

L’anàlisi de les dades de les reclamacions de consum corresponent a l’exercici 2020 tramitades pel servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, en aquells municipis que no disposen de serveis propis, deixen palès un increment significatiu dels litigis en el sector del comerç electrònic en el darrer any, probablement com a conseqüència d’aquest canvi d’hàbits en la població i a les restriccions al comerç tradicional i de proximitat obligades pel control de la pandèmia.

En aquest darrer any, els serveis públics de consum locals han vist incrementat el volum de reclamacions relacionades amb les compres a distància, especialment en les diferents modalitats de comerç electrònic, com a conseqüència de l'augment de les operacions i els canvis d'hàbits de la població, resultat de les restriccions obligades per la pandèmia de la COVID-19.

Per aquesta raó, des de l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar hem valorat l'oportunitat de donar continuïtat a la campanya que vam iniciar l’any 2020 amb l'objectiu de facilitar el coneixement dels drets de les persones consumidores en l'àmbit del comerç electrònic, sobre com exercir-los i com efectuar operacions comercials i contractacions d'una manera segura. La iniciativa persegueix conscienciar a la ciutadania en el fet de consumir de manera responsable i evitar riscos de seguretat i privacitat, convençuts que la millor defensa davant aquest tipus de situacions és la informació i el coneixement dels usuaris.

 

Font:
Diputació de Barcelona

 

 

 

Darrera actualització: 3.03.2021 | 12:09