Conclusions de la tercera jornada del Programa TTT

Divendres, 13 de de maig de 2022 a les 12:00

La tercera jornada del programa TTT posa de manifest que l’automatització dels processos administratius passa a ser una necessitat per a les empreses.

Vint professionals assisteixen a al tercera jornada del projecte que es desenvolupa a la comarca destinat a la cadena de valor de l’alimentació.

Dijous passat, la seu de a la Unió Empresarial Intersectorial va acollir la tercera jornada sobre solucions 4.0 per les empreses del sector de l’alimentació. Aquesta vegada. va ser el torn de les ponències relacionades amb la gestió administrativa 4.0, i en concret l’automatització de processos administratius i documentals.

Aquests actes s’emmarquen dins el Projecte Treball, Talent i Tecnologia en la cadena de valor de negocis de l’alimentació al Vallès Oriental, coordinat pel Consell Comarcal i Granollers Mercat.

En la trobada es va posar de manifest que en un món cada cop més digitalitzat, l’automatització dels processos administratius és ja una necessitat per a la connectivitat de les empreses. Aquesta automatització dels processos on intervenen documents, a més del traspàs d'informació entre diverses aplicacions o persones en un mateix departament, permet principalment eliminar els errors humans. Aquesta eficiència la va posar de manifest Josep Costa, Docuware Business Director de l’empresa Ricoh, que es va encarregar d’exposar alguns casos d’ús d’empreses importants del sector alimentari.

D’altra banda, la digitalització permet altres funcionalitats com la d’evitar la dispersió de dades, controlar millor l'estat i el seguiment de les tasques, tractar molta més informació de forma més ràpida tot reduint l'estrès dels llocs de treball i augmentant així la productivitat de l'empresa. Alberto Núñez, Soci Director de Neith BP Consulting, va destacar la complexitat en la individualització de l’automatització dels processos complexos en cada empresa. Això permet, en general, tenir avantatges com la puntualitat en les operacions, la millora del servei per al client o l’eliminació d’incidències.

Finalment, Margalida Martínez, Responsable de les Relacions Públiques a Catalunya de Gladtolink, va presentar l’aplicació no-code de Gladtolink, que un dels seus molts usos que permet és la d’automatitzar processos a través d’un flux determinat per cada cas concret. A més, es van perpetrar experiències d’usuari d’empreses que ja estan utilitzant aquesta aplicació com Iberia o la Cambra de Comerç de Mallorca.

En resum, una jornada on es van presentar casos reals d'ús de software per a l’automatització de processos i tasques administratives que serveixen de mirall per les petites i mitjanes empreses. Aquests exemples van permetre als prop de 20 assistents analitzar els diferents softwares dissenyats per a la gestió documental, des de tasques de facturació a control d'expedients de RRHH convertint els departaments en paperless. Solucions fetes a mida per processos de negoci difícils i canviants i, eines no-code per processos departaments comercials, gestió d'incidències i suggeriments de clients

Treball, talent i Tecnologia en la cadena de valor de l’alimentació del Vallès Oriental és un programa impulsat pel Consell Comarcal i Granollers Mercat i els ajuntaments de Bigues i Riells, Canovelles, Figaró-Montmany, les Franqueses del Vallès, la Garriga, Lliça de Vall, Martorelles, Montmeló, Montornès del Vallès, Parets del Vallès, Sant Fost de Campsentelles, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Maria de Martorelles, Vallromanes i Vilanova del Vallès, i està finançat per la Diputació de Barcelona. El projecte compta amb el suport de les organitzacions empresarials i sindicals que formen part de la Taula Vallès Oriental Avança (Pimec, UEI, CCOO, UGT).

L’objectiu del projecte és acompanyar la transformació digital de les empreses i la formació de les persones en les tecnologies digitals necessàries per implementar processos de millora en el teixit empresarial de la cadena de valor de negocis de l’alimentació.

 

Font: 
Consell Comarcal del Vallès Oriental

Darrera actualització: 09.05.2022 | 11:28