Els refugis climà tics ja són una realitat a Cà noves i Samalús
L’Ajuntament ha finalitzat les actuacions del projecte de refugis climàtics, una iniciativa que té com a objectiu principal crear espais més frescos i confortables per a tota la ciutadania durant els mesos de més calor.
Millores en espais públics i equipaments
Aquestes actuacions s'han centrat a incrementar les ombres i el benestar en punts clau del municipi:
Parc de les 4 Estacions: S’hi han plantat nous arbres per potenciar l’ombra natural i fer més agradable l’estada de les persones usuàries.
Zona esportiva: S’han instal·lat nous elements d’ombra a la pista de monopatí (skate park) i a la zona davant de la pista poliesportiva.
Samalús: L’exterior del Centre Cívic Xavier Flaquer i Juvany també compta ara amb nous elements de protecció solar.
Inversió i adaptació al canvi climàtic
Aquest projecte ha comptat amb una subvenció de 52.630,00 €, finançats íntegrament per la Diputació de Barcelona. L'obra forma part de l'estratègia municipal per adaptar els espais públics als efectes de l'escalfament global, garantint que veïns i veïnes tinguin punts de recer davant les onades de calor.